

Program připravuje studenty na široké spektrum činností spojených s prací s dětmi předškolního a školního věku. Výuka je zaměřena na zásady obecné a speciální pedagogiky a na poznatky z obecné a vývojové psychologie. Celý vzdělávací program je koncipován tak, aby poskytoval studentům aktuální poznatky a dovednosti pro práci s dětmi této věkové skupiny. Důraz je kladen na etickou, ochrannou, metodologicko-koordinační, socializační a personalizační funkci vzdělávacích institucí. Významné jsou také funkce kvalifikační, integrační, selektivní, diagnostické, kulturní a ekologické. Studenti získávají praktické dovednosti v oblasti moderních didaktických metod a rozvíjí si jazykové gramotnosti.
Absolvent programu je odborně připraven pro výkon pedagogické činnosti v předškolních a mimoškolních zařízeních. Nachází uplatnění jako učitel mateřské školy, pedagog volného času nebo vedoucí zájmových útvarů. Další možnosti představují role vychovatelů ve školních družinách, klubech a domovech dětí a mládeže, stejně jako pozice v kulturních a volnočasových střediscích. Jelikož je část vzdělávání zaměřena také na ekonomiku, školský management a legislativu je schopen zastávat manažerské a řídící funkce v předškolních a mimoškolních zařízeních, případně se věnovat organizační činnosti v rámci vzdělávacích institucí.