Míra nezaměstnanosti absolventů škol v dané kategorii a skupině oborů vzdělání byla v roce 2025 8,3 %, což je výrazně více, než činí průměr za danou kategorii vzdělání (5,2 %). Oproti předchozímu roku míra nezaměstnanosti absolventů zvolené kombinace vzdělání mírně vzrostla.
| Kategorie vzdělání / Skupina oborů / Obory |
Počet absolventů 2024 |
Počet nezaměstnaných absolventů | Míra nezaměstnanosti absolventů | ||
|---|---|---|---|---|---|
| duben 2025 | duben 2025 | duben 2024 | změna | ||
| Úplné střední odborné vzdělání s maturitou (bez vyučení) - M | 37 803 | 1 964 | 5,2 % | 4,9 % |
0,3 %
|
| 82 Umění a užité umění | 2 491 | 207 | 8,3 % | 6,8 % |
1,5 %
|
| Uměleckořemeslná stavba varhan | - | - | - | 0,0 % | - |
| Užitá malba (82-41-M/01) | 133 | 12 | 9,0 % | 5,3 % |
3,8 %
|
| Užitá fotografie a média (82-41-M/02) | 124 | 10 | 8,1 % | 5,6 % |
2,5 %
|
| Scénická a výstavní tvorba (82-41-M/03) | 107 | 6 | 5,6 % | 11,7 % |
-6,1 %
|
| Průmyslový design (82-41-M/04) | 110 | 10 | 9,1 % | 3,7 % |
5,4 %
|
| Grafický design (82-41-M/05) | 874 | 94 | 10,8 % | 7,2 % |
3,6 %
|
| Výtvarné zpracování kovů a drahých kamenů (82-41-M/06) | 41 | 5 | 12,2 % | 9,5 % |
2,7 %
|
| Modelářství a návrhářství oděvů (82-41-M/07) | 191 | 10 | 5,2 % | 6,9 % |
-1,6 %
|
| Tvorba hraček a herních předmětů (82-41-M/08) | 13 | 1 | 7,7 % | 0,0 % |
7,7 %
|
| Modelářství a návrhářství obuvi a módních doplňků (82-41-M/09) | 4 | 0 | 0,0 % | 0,0 % | 0,0 % |
| Řezbářství (82-41-M/10) | 9 | 1 | 11,1 % | 0,0 % |
11,1 %
|
| Design interiéru (82-41-M/11) | 213 | 11 | 5,2 % | 8,1 % |
-2,9 %
|
| Výtvarné zpracování keramiky a porcelánu (82-41-M/12) | 42 | 6 | 14,3 % | 6,9 % |
7,4 %
|
| Výtvarné zpracování skla a světelných objektů (82-41-M/13) | 55 | 6 | 10,9 % | 10,8 % |
0,1 %
|
| Textilní výtvarnictví (82-41-M/14) | 62 | 1 | 1,6 % | 6,9 % |
-5,3 %
|
| Tvorba a vzorování bižuterie (82-41-M/15) | 18 | 1 | 5,6 % | 14,3 % |
-8,7 %
|
| Kamenosochařství (82-41-M/16) | 20 | 2 | 10,0 % | 3,6 % |
6,4 %
|
| Multimediální tvorba (82-41-M/17) | 451 | 30 | 6,7 % | 6,0 % |
0,6 %
|
| Konzervátorství a restaurátorství (82-42-M/01) | 19 | 1 | 5,3 % | 4,2 % |
1,1 %
|
| Ladění klavírů a příbuzných nástrojů (82-44-M/02) | 5 | 0 | 0,0 % | 0,0 % | 0,0 % |
Z celkového počtu absolventů dané kategorie a skupiny oborů vzdělání se jich 78,5 % hlásilo ke studiu na vysoké školy a 51,2 % absolventů bylo také přijato.
Absolventi se zvoleným vzděláním, kteří jsou přijati ke studiu na VŠ, studují nejčastěji obory z těchto skupin: