Vzdělávací program: 72-42-N/02 Publicistika
Obor vzdělání: 72-42-N/.. Publicistika
Škola: Vyšší odborná škola publicistiky, Vyšší odborná škola publicistiky, Opatovická 18, Praha 1
Profil absolventa
Všeobecné znalosti, postoje a dovednosti:
· vystupuje jako svobodný, vzdělaný a zodpovědný člověk schopný všestranné mezilidské komunikace, tvořivého a kritického myšlení, analytického a systémového přístupu při řešení problémů
· umí pracovat samostatně i v týmu na dílčích i projektových úkolech, respektuje výsledky práce jiných lidí, dokáže obhájit výsledky své práce a své názory,
organizuje si svůj pracovní čas, úkoly a problémy řeší s ohledem na jejich důležitost, zvládá pracovní stres
· dodržuje etický profesní kodex a hájí životní a morální hodnoty a závazky občana demokratické společnosti vyrůstající z tradice evropské křesťanské kultury, je tolerantní a respektuje odlišné kultury a civilizační hodnoty
· orientuje se v širších historických, společenských a kulturních souvislostech dnešního světa, dokáže nahlížet člověka, svět a jejich problémy prostřednictvím konceptů a paradigmat humanitních a společenských věd
· všestranně a účinně komunikuje v českém a nejméně jednom světovém jazyce, dokáže výstižně formulovat a pracovat s jazykem s ohledem na obsah a žánr,
rozumí ekonomickým a právním aspektům fungování médií, institucí a společnosti
Odborné znalosti, postoje a dovednosti absolventa zaměření „Autorská žurnalistika“
· rozumí mediálnímu prostředí, vztahům a dynamice masových, institucionálních, společenských, zájmových i osobních médií, dokáže teoretické vhledy uplatňovat v konkrétních situacích
· umí vybírat, formulovat a komunikovat důležitá sdělení v psaném textu i mluveném projevu, dokáže propojovat textové, obrazové a grafické informace v kontextu, zvládá informační technologie na požadované úrovni
· dovede klást otázky, připravit a vést rozhovor, řídit a moderovat debatu, odhalovat manipulace a bránit se jim
Odborné znalosti, postoje a dovednosti absolventa zaměření „Audiovizuální a digitální média“
· rozumí zákonitostem tvorby obsahu (textu, zvuku, obrazu a grafiky) různých médií, umí je vhodně používat a tvořivě spojit do funkčních celků
· rozumí zásadám dramaturgie a programování médií, zná a používá vhodné publicistické formáty a žánry, dokáže samostatně vytvořit požadovaný materiál na základě zadání i v rámci vlastního projekt
· ovládá technologické postupy a technologická zařízení záznamu, střihu a postprodukce audiovizuálních děl, jejich prostřednictvím zpracovává vlastní i dodaný audiovizuální materiál
Odborné znalosti, postoje a dovednosti absolventa zaměření „Public relations a digitální média“
· rozumí fungování veřejných i soukromých institucí a roli vnější i vnitřní komunikace
· dokáže komunikovat poslání instituce v běžných i krizových situacích, formuluje tiskové zprávy a další sdělení, efektivně volí a využívá dostupné komunikační kanály vnitřní i vnější komunikace
· rozumí fungování a zákonitostem trhů, podílí se na přípravě marketingových plánů a strategií, zadává reklamní kampaně a analyzuje jejich dopad.