Vzdělávací program: 68-43-N/11 Public relations
Obor vzdělání: 68-43-N/.. Veřejnosprávní činnost
Škola: Veřejně správní akademie - vyšší odborná škola, s.r.o., Filipínského 1, Brno
Profil absolventa
Vzdělávání poskytuje znalosti a dovednosti, které umožní absolventům se teoreticky i prakticky orientovat v oblasti komunikace s veřejností a ovlivňování veřejného mínění.
Výuka je zaměřena na osvojení metod, postupů a nástrojů využívaných v public relations, reklamě a v oblasti mediální komunikace. Absolvent získá teoretické a praktické znalosti pro výkon odborných činností v oboru public relations, a to jak v soukromém, tak ve veřejném sektoru. Absolvent má přehled o vztazích s veřejností a integrovaném přístupu k public relations. Zná základní pojmy PR a má znalosti a dovednosti potřebné ke strategickému plánování PR. Ovládá sociální a psychologické aspekty komunikačních procesů, problematiku vytváření vztahů s médii a novináři, umí připravovat účinné texty a články pro potřeby PR. Orientuje se v oblastech prezentačních technik, krizové komunikaci, efektivním využíváním nástrojů PR - sponzoringu, pořádání events, tiskových konferencí atd., jednotlivých typech PR aktivit. Důraz je kladen na právní a etické aspekty public relations a reklamy a dalších souvisejících komunikačních aktivit.
Absolvent:
· má široké teoretické i praktické znalosti z oblasti public relations, marketingu a marketingových komunikací, které bude schopen detailně využít ve své praxi,
· má detailní znalosti a dovednosti nezbytné pro tvorbu komunikační kampaně výrobků a služeb, orientuje se v základní i rozšířené odborné terminologii,
· zná profesní asociace v oblasti marketingových komunikací,
· je schopen racionální argumentace, komunikativních dovedností v sociálním styku a reprezentace osoby a institucí v jejich mikroekonomických a makroekonomických vztazích,
· je schopen neosobní stimulace formou publikování pozitivních informací, s cílem vyvolání kladných postojů veřejnosti k firmě a výrobku,
· se vyjadřuje kultivovaně s širokým rozhledem v písemném a ústním projevu,
· zná profesní asociace v oblasti marketingových komunikací,
· umí uplatňovat základní znalosti z oblasti sociální a mediální komunikace v příslušných oblastech společenské praxe (státní informační politika, působení politických, hospodářských, kulturních institucí a média),
· umí analyzovat a vyhodnocovat data získaná z marketingového výzkumu a monitoringu médií,
· je schopen neosobní stimulace formou publikování pozitivních informací, s cílem vyvolání kladných postojů veřejnosti k firmě a výrobku,
· má schopnost samostatné i týmové odborné práce,
· komunikuje ve studovaném cizím jazyce na úrovni B2 podle standardů Společného evropského referenčního rámce pro jazyky,
· orientuje se v činnosti médií, tiskových, reklamních a PR agentur a dalších pracovišť zaměřených na působení v oblasti komunikace,
Podle nařízení vlády č. 469/2002 Sb., ve znění pozdějších předpisů, kterým se stanoví katalog prací a kvalifikační předpoklady, se absolventi uplatní na těchto pozicích:
Další pozice mimo katalog prací: