Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 68-43-N/11 Public relations


Obor vzdělání: 68-43-N/.. Veřejnosprávní činnost


Škola: Veřejně správní akademie - vyšší odborná škola, s.r.o., Filipínského 1, Brno



Profil absolventa


Vzdělávání poskytuje znalosti a dovednosti, které umožní absolventům se teoreticky i prakticky orientovat v oblasti komunikace s veřejností a ovlivňování veřejného mínění.


Výuka je zaměřena na osvojení metod, postupů a nástrojů využívaných v public relations, reklamě a v oblasti mediální komunikace. Absolvent získá teoretické a praktické znalosti pro výkon odborných činností v oboru public relations, a to jak v soukromém, tak ve veřejném sektoru. Absolvent má přehled o vztazích s veřejností a integrovaném přístupu k public relations. Zná základní pojmy PR a má znalosti a dovednosti potřebné ke strategickému plánování PR. Ovládá sociální a psychologické aspekty komunikačních procesů, problematiku vytváření vztahů s médii a novináři, umí připravovat účinné texty a články pro potřeby PR. Orientuje se v oblastech prezentačních technik, krizové komunikaci, efektivním využíváním nástrojů PR - sponzoringu, pořádání events, tiskových konferencí atd., jednotlivých typech PR aktivit. Důraz je kladen na právní a etické aspekty public relations a reklamy a dalších souvisejících komunikačních aktivit.


Absolvent:


·      má široké teoretické i praktické znalosti z oblasti public relations, marketingu a marketingových komunikací, které bude schopen detailně využít ve své praxi,

·      má detailní znalosti a dovednosti nezbytné pro tvorbu komunikační kampaně výrobků a služeb, orientuje se v základní i rozšířené odborné terminologii,

·      zná profesní asociace v oblasti marketingových komunikací,

·      je schopen racionální argumentace, komunikativních dovedností v sociálním styku a reprezentace osoby a institucí v jejich mikroekonomických a makroekonomických vztazích,

  • je schopen plánovat, řídit, organizovat a vyhodnocovat projekty z oblasti marketingových komunikací a public relations v návaznosti na strategický rozvoj a celkovou image firmy,

·      je schopen neosobní stimulace formou publikování pozitivních informací, s cílem vyvolání kladných postojů veřejnosti k firmě a výrobku,

·      se vyjadřuje  kultivovaně s širokým rozhledem v písemném a ústním projevu,

·      zná profesní asociace v oblasti marketingových komunikací,

·      umí uplatňovat základní znalosti z oblasti sociální a mediální komunikace v příslušných oblastech společenské praxe (státní informační politika, působení politických, hospodářských, kulturních institucí a média),

·      umí analyzovat a vyhodnocovat data získaná z marketingového výzkumu a monitoringu médií,

·      je schopen neosobní stimulace formou publikování pozitivních informací, s cílem vyvolání kladných postojů veřejnosti k firmě a výrobku,

·      má schopnost samostatné i týmové odborné práce,

·      komunikuje ve studovaném cizím jazyce na úrovni B2 podle standardů Společného evropského referenčního rámce pro jazyky,

·      orientuje se v činnosti médií, tiskových, reklamních a PR agentur a dalších pracovišť zaměřených na působení v oblasti komunikace,

  • orientuje se v etice a platné legislativní úpravě, která má přímý právně regulační dopad na podnikání firem, marketingu a nástrojů marketingových komunikací,
  • ovládá ICT odpovídající úrovni ECDL Certifikátu,
  • osvojuje si schopnosti a dovednosti budování image firmy, posílení její důvěryhodnosti a na základě svých znalostí umí řešit krizové situace firmy,
  • používá výpočetní techniku včetně grafických aplikací.



Možnosti uplatnění absolventa


Podle nařízení vlády č. 469/2002 Sb., ve znění pozdějších předpisů, kterým se stanoví katalog prací a kvalifikační předpoklady, se absolventi uplatní na těchto pozicích:


  • Pracovník vztahů s veřejností
  • Propagační referent


Další pozice mimo katalog prací:


  • Pracovník tiskových oddělení politických, hospodářských a kulturních institucí
  • Pracovník v reklamních a PR agenturách
  • Pracovník v marketingových odděleních firem v komerčním, ale i neziskovém sektoru
  • Odborník se znalostí mediální komunikace (žurnalista, tiskový mluvčí, mediální manažer atd.)
  • Pracovník v mezinárodních komunikačních institucích
  • Pracovník komunikačních agentur


Zpět