Vzdělávací program: 68-41-N/04 Kvalifikovaná ekonomicko-právní administrace pro komerční sféru
Obor vzdělání: 68-41-N/.. Obecně právní činnost
Škola: Vyšší odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky PRIGO s.r.o., Mojmírovců 42, Ostrava
Profil absolventa
Absolvent je vybaven širokým spektrem znalostí a dovedností, které mu umožní úspěšně působit v oblasti ekonomiky, práva a administrativy v komerčním prostředí. S pevným základem v právních normách a porozuměním ekonomických principů je schopen efektivně řešit složité problémy a situace. Díky velkému rozsahu odborné praxe je schopen rychle se zorientovat na nové pracovní pozici. Významným praktickým přínosem jsou simulovaná soudní jednání, ve kterých zastává různé role, které může v praxi v soudnictví zastávat. Absolvent vzdělávacího programu je připraven formulovat podstatu problému a stanovit obecný postup řešení. Je schopen vymezit okruh svých znalostí a do řešení zapojit další způsobilé odborníky. Studium je přizpůsobeno nejmodernějším požadavkům praxe na osobnostní charakteristiky a dovednosti absolventa. Je podporována samostatnost i schopnost práce v týmu, rozšiřována jazyková vybavenost a také je kladen důraz na rozvoj soft skills a osobnostní rozvoj studentů.
Výstupní znalosti, schopnosti a dovednosti absolventa
· Znalost právních norem, schopnost aplikace a orientace ve smluvních vztazích.
· Schopnost připravit dokumentaci soudních podání, pořizovat zápisy z jednání a provádět právní rozbory.
· Dovednost zpracovávat materiály právního charakteru, včetně běžných smluv, pracovněprávních dokumentů a účetních podkladů.
· Orientace v pracovněprávních vztazích, vedení personální agendy a znalost povinností z pracovních smluv.
· Znalost zakládání obchodních společností a zahájení podnikání fyzických osob.
· Pochopení ekonomických souvislostí legislativních úprav a ovládání ekonomických pojmů.
· Schopnost sledovat finanční vývoj, analyzovat pohledávky a monitorovat platební rizika.
· Dovednost zpracovávat odborné texty a materiály v cizím jazyce, včetně obchodní korespondence.
· Schopnost jasného vyjadřování, přípravy na jednání a prezentace výsledků práce v elektronické podobě.
· Ovládání výpočetní techniky, včetně právních aplikací a softwaru pro komunikaci a evidenci.
· Schopnost prezentace práce prostřednictvím MS Office a jiných technologií.
· Znalost účetnictví a daňové legislativy pro podporu podnikatelské činnosti.
· Připravenost k týmové spolupráci.
· Znalost ekonomie a práva na úrovni umožňující flexibilní uplatnění na trhu práce.
· Schopnost komunikace ve zvoleném cizím jazyce, jak obecné, tak odborné.
Možnosti uplatnění absolventa
Absolventi programu nacházejí uplatnění především v aplikační oblasti práva a ekonomie, a to přímo v organizacích poskytujících právní služby či v administrativních činnostech jiných podnikatelských i nepodnikatelských subjektů. Profesní působnost je možná na pozicích právních asistentů, nižšího a středního managementu, samostatných personalistů, obchodních referentů, vedoucích administrativních pracovníků apod. V neposlední řadě je možné najít uplatnění absolventů v samostatné podnikatelské činnosti. Uplatnění absolventů lze pak pochopitelně předpokládat také ve veřejné správě, a to zejména na místech kontaktu komerčního prostoru s veřejnou správou.
Přehled profesí:
· Specialista pracovně právních vztahů,
· Specialista hodnocení a odměňování zaměstnanců,
· Specialista náboru pracovních sil,
· Ekonom práce,
· Finanční analytik,
· Finanční metodik,
· Specialista treasury,
· Specialista finančního controllingu,
· Účetní metodik v podnikatelské sféře.
Činnosti, pro které je absolvent připravován
· Příprava a zpracování dokumentů právního charakteru, včetně návrhů smluv a podání k soudu.
· Vedení právní agendy a poskytování základního právního poradenství.
· Řešení otázek pracovněprávních vztahů a vedení personální dokumentace.
· Zakládání obchodních společností a administrativní podpora podnikání fyzických osob.
· Analýza a sledování finančních toků, včetně řízení pohledávek a platební morálky.
· Komunikace a zpracování odborných materiálů v cizím jazyce, včetně obchodní korespondence.
· Příprava prezentací, zpracování elektronických výstupů a efektivní využití výpočetní techniky.
· Práce s účetními a daňovými podklady.
· Týmová spolupráce na projektech a zpracování právně-ekonomických analýz.
· Samostatná prezentace práce v MS Office a jiných nástrojích pro odbornou komunikaci.