Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 68-41-N/04 Kvalifikovaná ekonomicko-právní administrace pro komerční sféru


Obor vzdělání: 68-41-N/.. Obecně právní činnost


Škola: Vyšší odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky PRIGO s.r.o., Mojmírovců 42, Ostrava  



Profil absolventa


Absolvent je vybaven širokým spektrem znalostí a dovedností, které mu umožní úspěšně působit v oblasti ekonomiky, práva a administrativy v komerčním prostředí. S pevným základem v právních normách a porozuměním ekonomických principů je schopen efektivně řešit složité problémy a situace. Díky velkému rozsahu odborné praxe je schopen rychle se zorientovat na nové pracovní pozici. Významným praktickým přínosem jsou simulovaná soudní jednání, ve kterých zastává různé role, které může v praxi v soudnictví zastávat. Absolvent vzdělávacího programu je připraven formulovat podstatu problému a stanovit obecný postup řešení. Je schopen vymezit okruh svých znalostí a do řešení zapojit další způsobilé odborníky. Studium je přizpůsobeno nejmodernějším požadavkům praxe na osobnostní charakteristiky a dovednosti absolventa. Je podporována samostatnost i schopnost práce v týmu, rozšiřována jazyková vybavenost a také je kladen důraz na rozvoj soft skills a osobnostní rozvoj studentů. 

Výstupní znalosti, schopnosti a dovednosti absolventa


·     Znalost právních norem, schopnost aplikace a orientace ve smluvních vztazích.

·     Schopnost připravit dokumentaci soudních podání, pořizovat zápisy z jednání a provádět právní rozbory.

·     Dovednost zpracovávat materiály právního charakteru, včetně běžných smluv, pracovněprávních dokumentů a účetních podkladů.

·     Orientace v pracovněprávních vztazích, vedení personální agendy a znalost povinností z pracovních smluv.

·     Znalost zakládání obchodních společností a zahájení podnikání fyzických osob.

·     Pochopení ekonomických souvislostí legislativních úprav a ovládání ekonomických pojmů.

·     Schopnost sledovat finanční vývoj, analyzovat pohledávky a monitorovat platební rizika.

·     Dovednost zpracovávat odborné texty a materiály v cizím jazyce, včetně obchodní korespondence.

·     Schopnost jasného vyjadřování, přípravy na jednání a prezentace výsledků práce v elektronické podobě.

·     Ovládání výpočetní techniky, včetně právních aplikací a softwaru pro komunikaci a evidenci.

·     Schopnost prezentace práce prostřednictvím MS Office a jiných technologií.

·     Znalost účetnictví a daňové legislativy pro podporu podnikatelské činnosti.

·     Připravenost k týmové spolupráci.

·     Znalost ekonomie a práva na úrovni umožňující flexibilní uplatnění na trhu práce.

·     Schopnost komunikace ve zvoleném cizím jazyce, jak obecné, tak odborné.


Možnosti uplatnění absolventa

Absolventi programu nacházejí uplatnění především v aplikační oblasti práva a ekonomie, a to přímo v organizacích poskytujících právní služby či v administrativních činnostech jiných podnikatelských i nepodnikatelských subjektů. Profesní působnost je možná na pozicích právních asistentů, nižšího a středního managementu, samostatných personalistů, obchodních referentů, vedoucích administrativních pracovníků apod. V neposlední řadě je možné najít uplatnění absolventů v samostatné podnikatelské činnosti. Uplatnění absolventů lze pak pochopitelně předpokládat také ve veřejné správě, a to zejména na místech kontaktu komerčního prostoru s veřejnou správou.

Přehled profesí:

·     Specialista pracovně právních vztahů,

·     Specialista hodnocení a odměňování zaměstnanců,

·     Specialista náboru pracovních sil,

·     Ekonom práce,

·     Finanční analytik,

·     Finanční metodik,

·     Specialista treasury,

·     Specialista finančního controllingu,

·     Účetní metodik v podnikatelské sféře.


Činnosti, pro které je absolvent připravován

·     Příprava a zpracování dokumentů právního charakteru, včetně návrhů smluv a podání k soudu.

·     Vedení právní agendy a poskytování základního právního poradenství.

·     Řešení otázek pracovněprávních vztahů a vedení personální dokumentace.

·     Zakládání obchodních společností a administrativní podpora podnikání fyzických osob.

·     Analýza a sledování finančních toků, včetně řízení pohledávek a platební morálky.

·     Komunikace a zpracování odborných materiálů v cizím jazyce, včetně obchodní korespondence.

·     Příprava prezentací, zpracování elektronických výstupů a efektivní využití výpočetní techniky.

·     Práce s účetními a daňovými podklady.

·     Týmová spolupráce na projektech a zpracování právně-ekonomických analýz.

·     Samostatná prezentace práce v MS Office a jiných nástrojích pro odbornou komunikaci.


Zpět