Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 65-42-N/02 Řízení hotelnictví a turistických služeb


Obor vzdělání: 65-42-N/.. Hotelnictví


Škola: Hotelová škola, Vyšší odborná škola hotelnictví a turismu a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Komenského 156/III, Poděbrady



Profil absolventa


Absolvent studiem získává odborné znalosti pro řídící, marketingové, odborné provozní a obchodně podnikatelské činnosti středního a vyššího managementu v hotelovém průmyslu a průmyslu služeb cestovního ruchu i pro samostatnou podnikatelskou činnost. Teoretické poznatky se rozšiřují, upevňují a potvrzují v těsném propojení s praktickou zkušeností v provozu školního hotelu a školní restaurace a partnerských hotelových pracovišť.


Profesní znalosti a dovednosti studenta:


  • dodržuje požadavky na hygienu a bezpečnost práce
  • zná zásady racionální výživy, má přehled o výživě, gastronomických postupech, trendech a technologiích
  • orientuje se v měnové a daňové politice a účetnictví, ve formách servisu i v organizaci cateringových služeb a v obchodně podnikatelské činnosti
  • je schopen zařadit se do pracovního týmu v hotelové kuchyni, restauraci či cestovní kanceláři a tento tým v případě pověření i řídit
  • uplatňuje principy managementu, marketingu a zásady podnikatelské etiky
  • chápe kvalitu jako nástroj, kterým se mateřská firma uplatňuje na trhu práce
  • má základní znalosti personalisty, které uplatňuje při výběru personálu
  • využívá svých znalostí při nákupu surovin, inventáře, při odměňování pracovníků


Komunikační a manažerské dovednosti studenta:


  • má přehled o organizaci a řízení práce ve svěřených úsecích hotelového provozu, stravovacího provozu a v cestovních agenturách
  • vystupuje kultivovaně a komunikuje vhodným způsobem s klienty
  • ovládá administrativní komunikaci
  • pracuje svědomitě, efektivně, kvalitně a ekologicky
  • zná evaluační a autoevaluační metody a postupy
  • je schopen sebereflexe a seberegulace v krizových situacích
  • aktivně zvyšuje svou odbornost a sleduje nejnovější trendy v oboru
  • identifikuje a analyzuje problémy a dokáže zvolit optimální způsob jejich řešení
  • respektuje a prosazuje zásady relaxace a regenerace duševního i fyzického potenciálu
  • programově eliminuje možnou existenci syndromu vyhoření tím, že se tvůrčí manažerskou prací seberealizuje


Osobnostní profil absolventa:


  • cítí potřebu celoživotního vzdělávání a kultivace své osobnosti
  • aktivně zvyšuje svou odbornost, sleduje nové trendy v oboru a umí s nimi efektivně pracovat
  • je schopen aktivně rozhodovat o své kariéře a uplatnit se na trhu práce
  • dodržuje pravidla sociální komunikace, prakticky uplatňuje osvojená pravidla etiky

a etikety

  • umí odhadnout vlastní potenciál i schopnosti a možnosti svěřeného týmu a stanovuje si reálné životní i profesní cíle
  • je otevřen pracovní diskusi, ponechává prostor názorům jiných, prospěšné názory akceptuje a dokáže je konstruktivně uplatňovat
  • dodržuje morální principy, chrání demokratické hodnoty
  • uvědomuje si svou národní i evropskou identitu a respektuje práva a toleruje kulturní odlišnosti jiných etnik, nepodléhá rasismu a xenofobii
  • dodržuje demokratické principy a podporuje evropskou integraci
  • aktivně pečuje o svou tělesnou zdatnost, dodržuje správnou životosprávu



Možnosti uplatnění absolventa


Absolvent najde uplatnění v oblasti hotelnictví, lázeňství a cestovním ruchu v řídících pozicích na úrovni středního a vyššího managementu.

Zpět