Vzdělávací program: 63-42-N/02 Personální práce
Obor vzdělání: 63-42-N/.. Personální řízení
Vzdělávací program má schváleno více škol. Vzdělávací základ je vždy stejný, programy se však mohou lišit zaměřením, předměty nebo jejich rozsahem aj.
Detailní informaci získáte porovnáním profilů absolventa těchto škol:
Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o., Mírová 218, Dubí 3 – Pozorka
PB – Vyšší odborná škola a Střední škola managementu, s.r.o., Nad Rokoskou 111/7, Praha 8
Profil absolventa
Absolvent je připraven k výkonu profese personalisty ve státním i soukromém sektoru. Vzděláním získá soubor dovedností a vědomostí, které mu umožní výkon této profese.
Na základě těchto dovedností a vědomostí je připraven k samostatnému a přesnému zvládnutí veškerých činností souvisejících s vytvářením moderní prosperující organizace. Znamená to zejména podporovat každého zaměstnance v jeho činnosti a osobním růstu. Absolvent je připraven zajišťovat odborné personální, sociální a vzdělávací agendy a komplexně řešit pracovněprávní záležitosti při realizaci personální politiky organizace. Je schopen řídit podle začlenění svého pracovního místa v hierarchii firemní organizační struktury personální práce a přímo personální činnosti. Je připraven spolupracovat s ostatními útvary organizace, vést a koordinovat zaměstnance, v neposlední řadě vést příslušnou dokumentaci, personální agendu. Být odpovědný za fungování řízení lidských zdrojů, vývoj mezd, odměn a zaměstnaneckých výhod. K nejdůležitějším úkolům patří schopnost zpracovávat sociální programy, vzdělávací projekty, systémy hodnocení zaměstnanců, monitorování postojů zaměstnanců ke společnosti a zaměstnaneckých vztahů. Musí být schopen seznamovat se průběžně se situací v organizaci a vycházet z ní při tvorbě plánů personálního rozvoje, na základě svých znalostí analýz, vědomostí a osobního přístupu řešit operativně personální problematiku organizace. Dále je připraven zajišťovat rekvalifikaci a personální řešení pro zaměstnance při organizačních změnách, identifikovat aspekty na obsazení volného pracovního místa v organizaci, realizovat výběrová řízení.
Možnosti uplatnění absolventa
Po úspěšném ukončení vzdělávání se absolvent uplatní jako odborník v oblasti řízení lidských zdrojů. Je pracovníkem s vyšší kvalifikací, který samostatně zajišťuje odborné personální, sociální a vzdělávací agendy a komplexně řeší pracovněprávní záležitosti při realizaci personální politiky organizace. V případě malých organizací, kde dochází ke kumulaci funkcí, je zařazen jako pracovník s vyšší kvalifikací, který realizuje dílčí odborné řídící činnosti směřující k naplnění strategických cílů.
Absolvent se tedy zabývá odbornými činnostmi v oblasti:
· realizování personální politiky organizace,
· tvorby koncepce vývoje mezd, odměn a zaměstnaneckých výhod,
· zajišťování odborných a specializovaných personálních a sociálních agend,
· identifikace aspektů na obsazení volného pracovního místa v organizaci,
· zajišťování lidských zdrojů,
· monitoringu zaměstnaneckých vztahů a postojů zaměstnanců k organizaci,
· profesního rozvoje a motivace zaměstnanců,
· zpracovávání sociálních programů, vzdělávacích projektů, systémů hodnocení zaměstnanců apod.
Absolventi VOŠ oboru Personální práce jsou připravování pro pozici personalisty specialisty a kariérového poradce na rozdíl od absolventů střední školy, kteří mohou zastávat pouze pozice administrativní. Na úrovni EQF 4 nejsou žádné pozice pro personalisty.
Kvalifikační úroveň 4 EQF (dle NSP)
Administrativní pracovník
Asistentka
Administrátor projektu
Celní deklarant
Firemní recepční
Správce
Hospodářskosprávní referent
Referent péče o hmotný majetek
Účetní
Fakturant
Odborný účetní
Pokladník
Pracovník pro evidenci dlouhodobého majetku
Pracovník pro evidenci zásob
Pracovník správy pohledávek
Kvalifikační úroveň 6 EQF (dle NSP)
Personalista specialista
Specialista hodnocení a odměňování zaměstnanců
Specialista náboru pracovních sil
Specialista pracovně právních vztahů
Specialista vzdělávání a rozvoje zaměstnanců
Profil absolventa
Absolvent vzdělávacího programu Personální práce je připraven k výkonu profese personalisty ve státním i soukromém sektoru, vzděláním získá soubor dovedností a vědomostí, které mu umožní výkon této profese.
Na základě těchto dovedností a vědomostí je připraven k samostatnému a přesnému zvládnutí veškerých činností souvisejících s vytvářením moderní prosperující organizace.
Možnosti uplatnění absolventa
Absolvent je připraven zajišťovat odborné personální, sociální a vzdělávací agendy a komplexně řešit pracovněprávní záležitosti při realizaci personální politiky organizace. Je schopen řídit podle začlenění svého pracovního místa v hierarchii firemní organizační struktury personální práce a přímo personální činnosti. Je připraven spolupracovat s ostatními útvary organizace, vést a koordinovat zaměstnance, v neposlední řadě vést příslušnou dokumentaci, personální agendu a být odpovědný za fungování řízení lidských zdrojů, vývoj mezd, odměn a zaměstnaneckých výhod. K nejdůležitějším úkolům patří schopnost zpracovávat sociální programy, vzdělávací projekty, systémy hodnocení zaměstnanců, monitorování postojů zaměstnanců ke společnosti a zaměstnaneckých vztahů. Musí být schopen seznamovat se průběžně se situací v organizaci a vycházet z ní při tvorbě plánů personálního rozvoje, na základě svých znalostí analýz, vědomostí a osobního přístupu řešit operativně personální problematiku organizace. Dále je připraven zajišťovat rekvalifikaci a personální řešení pro zaměstnance při organizačních změnách, identifikovat aspekty na obsazení volného pracovního místa v organizaci, realizovat výběrová řízení.