Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 63-42-N/02 Personální práce


Obor vzdělání: 63-42-N/.. Personální řízení


Vzdělávací program má schváleno více škol. Vzdělávací základ je vždy stejný, programy se však mohou lišit zaměřením, předměty nebo jejich rozsahem aj.


Detailní informaci získáte porovnáním profilů absolventa těchto škol:

Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o., Mírová 218, Dubí 3 – Pozorka

PB – Vyšší odborná škola a Střední škola managementu, s.r.o., Nad Rokoskou 111/7, Praha 8



Profil absolventa


Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o., Mírová 218, Dubí 3 - Pozorka


Absolvent je připraven k výkonu profese personalisty ve státním i soukromém sektoru. Vzděláním získá soubor dovedností a vědomostí, které mu umožní výkon této profese.


Na základě těchto dovedností a vědomostí je připraven k samostatnému a přesnému zvládnutí veškerých činností souvisejících s vytvářením moderní prosperující organizace. Znamená to zejména podporovat každého zaměstnance v jeho činnosti a osobním růstu. Absolvent je připraven zajišťovat odborné personální, sociální a vzdělávací agendy a komplexně řešit pracovněprávní záležitosti při realizaci personální politiky organizace. Je schopen řídit podle začlenění svého pracovního místa v hierarchii firemní organizační struktury personální práce a přímo personální činnosti. Je připraven spolupracovat s ostatními útvary organizace, vést a koordinovat zaměstnance, v neposlední řadě vést příslušnou dokumentaci, personální agendu. Být odpovědný za fungování řízení lidských zdrojů, vývoj mezd, odměn a zaměstnaneckých výhod. K nejdůležitějším úkolům patří schopnost zpracovávat sociální programy, vzdělávací projekty, systémy hodnocení zaměstnanců, monitorování postojů zaměstnanců ke společnosti a zaměstnaneckých vztahů. Musí být schopen seznamovat se průběžně se situací v organizaci a vycházet z ní při tvorbě plánů personálního rozvoje, na základě svých znalostí analýz, vědomostí a osobního přístupu řešit operativně personální problematiku organizace. Dále je připraven zajišťovat rekvalifikaci a personální řešení pro zaměstnance při organizačních změnách, identifikovat aspekty na obsazení volného pracovního místa v organizaci, realizovat výběrová řízení.


Možnosti uplatnění absolventa


Po úspěšném ukončení vzdělávání se absolvent uplatní jako odborník v oblasti řízení lidských zdrojů. Je pracovníkem s vyšší kvalifikací, který samostatně zajišťuje odborné personální, sociální a vzdělávací agendy a komplexně řeší pracovněprávní záležitosti při realizaci personální politiky organizace. V případě malých organizací, kde dochází ke kumulaci funkcí, je zařazen jako pracovník s vyšší kvalifikací, který realizuje dílčí odborné řídící činnosti směřující k naplnění strategických cílů.


Absolvent se tedy zabývá odbornými činnostmi v oblasti:

·      realizování personální politiky organizace,

·      tvorby koncepce vývoje mezd, odměn a zaměstnaneckých výhod,

·      zajišťování odborných a specializovaných personálních a sociálních agend,

·      identifikace aspektů na obsazení volného pracovního místa v organizaci, 

·      zajišťování lidských zdrojů,

·      monitoringu zaměstnaneckých vztahů a postojů zaměstnanců k organizaci,

·      profesního rozvoje a motivace zaměstnanců,

·      zpracovávání sociálních programů, vzdělávacích projektů, systémů hodnocení zaměstnanců apod.


Absolventi VOŠ oboru Personální práce jsou připravování pro pozici personalisty specialisty a kariérového poradce na rozdíl od absolventů střední školy, kteří mohou zastávat pouze pozice administrativní. Na úrovni EQF 4 nejsou žádné pozice pro personalisty.


Kvalifikační úroveň 4 EQF (dle NSP)

Administrativní pracovník

Asistentka

Administrátor projektu

Celní deklarant

Firemní recepční

Správce

Hospodářskosprávní referent

Referent péče o hmotný majetek

Účetní

Fakturant

Odborný účetní

Pokladník

Pracovník pro evidenci dlouhodobého majetku

Pracovník pro evidenci zásob

Pracovník správy pohledávek

Kvalifikační úroveň 6 EQF (dle NSP)

Personalista specialista

Specialista hodnocení a odměňování zaměstnanců

Specialista náboru pracovních sil

Specialista pracovně právních vztahů

Specialista vzdělávání a rozvoje zaměstnanců



Profil absolventa


PB – Vyšší odborná škola a Střední škola managementu, s.r.o., Nad Rokoskou 111/7, Praha 8


Absolvent vzdělávacího programu Personální práce je připraven k výkonu profese personalisty ve státním i soukromém sektoru, vzděláním získá soubor dovedností a vědomostí, které mu umožní výkon této profese.


Na základě těchto dovedností a vědomostí je připraven k samostatnému a přesnému zvládnutí veškerých činností souvisejících s vytvářením moderní prosperující organizace.


Možnosti uplatnění absolventa


Absolvent je připraven zajišťovat odborné personální, sociální a vzdělávací agendy a komplexně řešit pracovněprávní záležitosti při realizaci personální politiky organizace. Je schopen řídit podle začlenění svého pracovního místa v hierarchii firemní organizační struktury personální práce a přímo personální činnosti. Je připraven spolupracovat s ostatními útvary organizace, vést a koordinovat zaměstnance, v neposlední řadě vést příslušnou dokumentaci, personální agendu a být odpovědný za fungování řízení lidských zdrojů, vývoj mezd, odměn a zaměstnaneckých výhod. K nejdůležitějším úkolům patří schopnost zpracovávat sociální programy, vzdělávací projekty, systémy hodnocení zaměstnanců, monitorování postojů zaměstnanců ke společnosti a zaměstnaneckých vztahů. Musí být schopen seznamovat se průběžně se situací v organizaci a vycházet z ní při tvorbě plánů personálního rozvoje, na základě svých znalostí analýz, vědomostí a osobního přístupu řešit operativně personální problematiku organizace. Dále je připraven zajišťovat rekvalifikaci a personální řešení pro zaměstnance při organizačních změnách, identifikovat aspekty na obsazení volného pracovního místa v organizaci, realizovat výběrová řízení.



Zpět