Vzdělávací program: 63-41-N/28 Management malých a středních firem
Obor vzdělání: 63-41-N/.. Ekonomika a podnikání
Škola: CZECH SALES ACADEMY - vyšší odborná škola a střední odborná škola s.r.o., Hradecká 1151, Hradec Králové
Profil absolventa
Absolvent je v praxi zařazován do těch pozic, kde není nutné vysokoškolské vzdělání, ale středoškolské již nepostačuje. Osvojení si obsahu vzdělávacího programu umožní absolventům vykonávat náročné obchodně-provozní, technickohospodářské funkce, včetně samostatného řízení na nižší a střední úrovni managementu.
Osobnostní a sociální kompetence
• vystupovat profesionálně a kultivovaně na veřejnosti,
• být schopen stanovit si reálné životní i profesní cíle,
• orientovat se v tržním prostředí, včetně trhu práce,
• akceptovat rozdílné názory a postoje,
• umět obhájit svoje názory a postoje,
• umět přijímat a dávat zpětnou vazbu,
• umět vyhledat si informace a ověřit si jejich správnost,
• umět pracovat s informacemi a prezentovat je,
• rozhodovat samostatně a konstruktivně reagovat,
• orientovat se v globalizovaném světě,
• akceptovat nutnost celoživotního vzdělávání,
• zvládnout týmovou práci,
• zvládnout projektovou práci,
• osvojit si principy sociální komunikace,
• osvojit si techniky firemní a obchodně podnikatelské komunikace,
• zvládnout cizojazyčnou komunikaci, včetně osvojení odborné terminologie a korespondenčních zvyklostí,
• respektovat etické normy a principy interpersonálních vztahů.
Odborné kompetence
• porozumět chování subjektů tržní ekonomiky, udržovat si přehled o změnách v jejich postavení a chování,
• přistupovat aktivně k řešení dílčích manažerských problémů,
• orientovat se v daňové problematice, být schopen aplikovat znalosti v profesním i běžném životě,
• využívat poznatků matematiky a statistiky k ověřování svých závěrů,
• orientovat se v platné legislativě obchodního, občanského, pracovního, správního i mezinárodního práva, analyzovat a syntetizovat problémy, exaktně se vyjadřovat,
• osvojit si znalosti marketingu jako nástroje konkurenceschopnosti,
• chápat detailně obsah manažerských funkcí, včetně těch v personální oblasti, aplikovat znalosti z manažerské ekonomiky při tvorbě vlastního podnikatelského záměru vést aktivně a konstruktivně odbornou diskusi,
• porozumět finančnímu i manažerskému účetnictví, chápat význam účetnictví jako zdroje informací.