Přeskočit navigaci

Vzdělávací program: 63-41-N/16 Finanční řízení


Obor vzdělání: 63-41-N/.. Ekonomika a podnikání


Škola: Obchodní akademie, Vyšší odborná škola ekonomická a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, T. G. Masaryka 14, Mladá Boleslav



Profil absolventa


Absolvent získá během vzdělávání kompetence v oblasti ekonomické, jazykové a v oblasti využití výpočetní techniky, též obecné kompetence nezbytné pro úspěšné uplatnění  v praxi. 


Kompetence absolventa vyplývající ze vzdělávání v odborných ekonomických předmětech


(finanční řízení – profilující předmět oboru, daně, ekonomika, makroekonomie, management, marketing, mikroekonomie, praktika z účetnictví na počítači, právo, účetnictví I, II)


Absolvent:

  • se orientuje v právních předpisech, především v právních normách týkajících se daňové soustavy a právních forem podnikání
  • ovládá principy financování firem v prostředí tržní ekonomiky
  • získá komplexní pohled na základy podnikových financí a na novou úlohu finančního managementu
  • vypočítá a interpretuje finanční ukazatele a v návaznosti na ně dokáže přijmout vhodná rozhodnutí
  • sestaví finanční plán a zhodnotí jeho plnění
  • zvládá základy finančního rozhodování ve všech oblastech finančního managementu
  • posoudí podnikatelský záměr na základě poznání, porovnání a zhodnocení očekávaných výsledků, nákladů spojených s realizací záměru a rovněž rizika, která na sebe podnikatel bere
  • řeší příklady z oblasti finančního a manažerského účetnictví
  • orientuje se v českých účetních standardech
  • chápe vazbu mezi jednotlivými složkami manažerského účetnictví, je schopen ji uplatnit v praxi
  • řeší praktické příklady z oblasti daňové evidence
  • dokáže využít počítač při vedení účetnictví a daňové evidence
  • využívá výstupní sestavy počítačového zpracování účetnictví a daňové evidence pro sestavení daňového přiznání a pro řízení firmy
  • je schopen využít informace z účetnictví pro hodnocení finanční situace firmy
  • identifikuje silné a slabé stránky firmy
  • umí zpracovat marketingové projekty


Vzdělávání v odborných předmětech pomáhá absolventovi vytvářet další kompetence nezbytné pro úspěšné uplatnění v praxi.


Absolvent

  • je komunikativní a je schopen podílet se na týmové práci
  • vyhledává vhodnou odbornou literaturu a pracuje s ní při řešení konkrétních úkolů
  • pracuje s informacemi (od zjištění až po využití), řeší úkoly jednotlivých agend i celé firmy
  • chápe ekonomickou problematiku a umí ji popsat
  • správně a pohotově se vyjadřuje
  • analyzuje ekonomické jevy a procesy
  • jasně a přesvědčivě argumentuje jak v ústním, tak i v písemném projevu
  • vyvodí obecné závěry na základě provedené analýzy
  • dokáže aplikovat získané ekonomické znalosti v praxi


Kompetence absolventa v oblasti jazykové


Absolvent

  • ve zvoleném cizím jazyce uplatňuje jazykové znalosti a dovednosti všeobecné i z oblasti ekonomické
  • rozumí souvislému projevu rodilého mluvčího, projevům s odbornou ekonomickou tematikou
  • správně reaguje v situacích pracovního styku
  • přesně vyjádří obsah přečteného textu nebo jednoduchého odborného sdělení
  • přednese jednoduchou odbornou zprávu nebo diskusní příspěvek
  • čte s porozuměním odborné texty, vyhledává informace
  • jasně formuluje vlastní myšlenky písemně i ústně
  • zvládá formální písemnou komunikaci na profesionální úrovni (základní obchodní dopisy, e-mail)


Kompetence absolventa v oblasti využívání výpočetní techniky


Absolvent využívá výpočetní techniky jako prostředku efektivního provádění ekonomických činností používá moderní software (včetně instalace a konfigurace), zná legislativní podmínky jeho využívání a rozšiřování.


Možnosti uplatnění absolventa


Na základě získaných kompetencí se absolvent vzdělávacího programu Finanční řízení uplatní v uvedených pozicích následujících oborů:


Ekonomické činnosti a peněžnictví

Ekonomika

Samostatný ekonom

         - samostatný finanční referent

         - samostatný mzdový referent

         - samostatný plánovač

         - samostatný pracovník pohledávek

         - samostatný rozpočtář

         - samostatný účetní

Samostatný kontrolor

– referent účetnictví, financování, rozpočetnictví a kalkulace


Management

Vedoucí pracovník univerzálních dílčích celků

         - marketingový manager

         - obchodní manager


Administrativní a správní činnosti

Administrativa, správa, personalistika

Samostatný administrativní pracovník

         - samostatný organizační pracovník

         - samostatný referent zahraničních vztahů

Samostatný personalista

Samostatný správce

         - referent pro správní řízení

         - samostatný hospodářskosprávní referent

         - samostatný referent péče o hmotný majetek

Státní správa

Samostatný pracovník finanční a daňové správy

         - samostatný pracovník centrální kontroly

         - samostatný pracovník daní a dotací

         - samostatný pracovník finanční revize

         - samostatný pracovník správy daní

Odborný pracovník služeb zaměstnanosti

         - odborný poradce pro zprostředkování služeb zaměstnanosti

         - odborný pracovník rekvalifikací

         - odborný profesní poradce služeb zaměstnanosti 

Odborný statistik


Územně samosprávní celky

Samostatný pracovník samosprávy pro sociální věci

         - samostatný pracovník samosprávy pro dávky sociální péče

         - samostatný pracovník samosprávy pro sociální služby

         - samostatný pracovník samosprávy pro sociální právní ochranu

Samostatný pracovník ÚSC pro správní agendu

         - samostatný pracovník matrik


Obchod a cestovní ruch

Obchod, marketing a reklama

Samostatný pracovník marketingu

Samostatný pracovník reklamy

         - samostatný pracovník průzkumu reklamy

         - samostatný pracovník reklamy koordinátor

         - samostatný pracovník reklamy pro péči o klienty

Zpět