Vzdělávací program: 68-43-N/11 Public relations
Obor vzdělání: 68-43-N/.. Veřejnosprávní činnost
Škola: Veřejně správní akademie - vyšší odborná škola, s.r.o., Filipínského 1, Brno
Charakteristika vzdělávacího programu
Pojetí a cíle vzdělávacího programu
Vyšší odborné vzdělávání vzdělávacího programu Public relations připravuje studenty pro samostatný výkon odborných činností, které vyžadují na vysoké úrovni (nikoliv však vysokoškolské) znalosti problematiky public relations a reklamy a souvisejících marketingových komunikací, se zaměřením na strategické řízení vztahů s veřejností a budování jednotné image. Student se orientuje v komunikačním prostoru masmédií a volí efektivní metody, techniky, prostředky působení, případně jejich kombinace vzhledem k cílům, funkcím a očekávaným efektům komunikace s širokou veřejností.
Cílem vzdělávacího programu je příprava studentů pro výkon činností v institucích a firmách zaměřených na práci s veřejností v tuzemském i zahraničním styku, v marketingových a reklamních společnostech, v odborných marketingových a reklamních útvarech firem, v mediálních prostředcích, v mezinárodních a správních institucích, bankách, v politických, zájmových a dalších seskupeních. Cílem vzdělávacího procesu je i dosažení vysoké úrovně kulturního rozhledu, společenské orientace, komunikativních dovedností, ovládání etických norem, adekvátního chování a vystupování studenta.
U studenta je při plnění cílů vzdělávacího programu kladen také důraz na jeho dílčí schopnosti:
Charakteristika obsahu vzdělávacího programu
Vzdělávání zahrnuje všeobecné, základní a specifické odborné vzdělání včetně náročné praktické přípravy.
Všeobecně vzdělávací předměty prohlubují a rozšiřují znalosti studentů získané na střední škole. Vedou studenty k hlubšímu pochopení společenských jevů a procesů a dále formují jejich občanské postoje. Učivo prohlubuje interpersonální a sociálně komunikativní dovednosti studentů, učí je využívat poznatků z psychologie a sociální komunikace při řešení soukromých i pracovních situací a problémů. Studenti si osvojují dovednosti týmové práce a učí se využívat výpočetní techniku, včetně výpočetních systémů při vzdělávání i při řešení konkrétních odborných úkolů.
Odborné vzdělávání dává studentům znalosti a dovednosti v oblasti public relations, mediálních komunikací, žurnalistiky a reklamy. Prohlubuje psychologické a sociologické poznatky z oblasti sociálního styku, komunikativních dovedností, forem prezentace a reprezentace osoby v mikroekonomických a makroekonomických vztazích firmy. Seznamuje studenty s nejnovějšími trendy v oblasti marketingu, komunikací, médií, žurnalistické praxe a učí je jak získané vědomosti uplatnit v praxi. V dalších obsahových okruzích si studenti osvojují základní marketingové pojmy, učí se využívat výpočetní techniku, pracovat s grafickými soubory a vyhodnocovat hromadná data a jevy.
Odborné vzdělávání tvoří též učivo týkající platného právního řádu, především se zaměřením na problematiku public relations ve veřejné správě a v soukromém sektoru. Studenti si osvojují potřebné dovednosti v marketingových komunikacích, zpravodajství a publicistice. Učí se řešit konkrétní úkoly spojené se zkoumáním, ovlivňováním a přímým působením na veřejnost a na subjekty trhu.
Nedílnou součástí výuky je souvislá odborná praxe v rozsahu 21 týdnů celkem za dobu vzdělávání, kterou studenti vykonávají ve veřejném i soukromém sektoru.