Národní ústav odborného vzdělávání, Praha 2017. 53 stran.
Studie analyzuje strukturu poptávky po povoláních a hledaných kvalifikacích a kompetencích inzerované v denním tisku a na internetu na podzim v roce 2016. Jde o kvantitativní šetření s cílem shromáždit relevantní informace o struktuře nejčastěji se vyskytujících požadovaných typů profesí a o hledaných kvalifikacích a kompetencích uchazečů. Inzertní nabídka zaměstnání na internetu a v denním tisku je analyzována s ohledem na požadavky zaměstnavatelů na dosaženou úroveň a obor vzdělání a případné požadavky na praxi, jazykové znalosti, počítačové dovednosti či osobnostní vlastnosti a jiné aspekty uváděné v inzerci. Nechybí ani regionální a odvětvová struktura nabízených pracovních příležitostí či jejich obecná charakteristika.
Zaměření na nabídku inzerovaných volných pracovních míst představuje další úhel pohledu na širokou problematiku trhu práce, a to z hlediska potřeb deklarovaných zaměstnavateli, tedy těmi, kteří značnou měrou určují podobu trhu práce a jeho další vývoj.
F-9.0.147_Analyza_inzertni_nabidky_zamestnani_v_dennim_tisku_a_na_internetu__2016.pdf